Zarządzenie nr 55/2020 Wójta Gminy Węgierska Górka
Zarządzenie nr 55/2020
Wójta Gminy Węgierska Górka
z dnia 21 września 2020 r.
w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu ds. dostępności
Na podstawie art. 31 i art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062)
Wójt Gminy Węgierska Górka zarządza, co następuje:
§ 1. 1. Powołać Zespół Roboczy ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno – komunikacyjnej w następującym składzie:
1) Przewodniczący Zespołu – Koordynator ds. dostępności – Pani Wioletta Grzyb,
2) Z-ca Przewodniczącego – Pani Sabina Tomiczek,
3) Członek Zespołu – Pan Adam Tracz,
4) Członek Zespołu – Pan Aleksander Kaletka,
5) Członek Zespołu – Pani Teresa Haczewska,
6) Członek Zespołu – Pani Magdalena Ganczarska,
7) Członek Zespołu – Pani Dominika Matuszewska.
2. Do zadań Koordynatora ds. dostępności oraz Zespołu Roboczego należy w szczególności:
1) wykonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności,
2) identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
3) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r.
o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
4) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług,
5) monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji gminnych w przestrzeni publicznej pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
6) prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego,
7) przedstawianie Wójtowi Gminy bieżących informacji o podejmowanych działaniach
w zakresie realizowanych zadań.
3. Zobowiązuje się:
1) pracowników Urzędu Gminy Węgierska Górka do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatorowi oraz Zespołowi Roboczemu w zakresie realizacji zadań,
2) kierowników jednostek organizacyjnych gminy do wdrożenia rozwiązań wymaganych ustawą oraz ścisłej współpracy z Koordynatorem oraz Zespołem Roboczym.
§ 2. Koordynator w zakresie realizowanych zadań, o których mowa w § 1 ust. 2 podlega Zastępcy Wójta Gminy.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. dostępności.
§ 4. Nadzór nad realizacją zarządzenia sprawować będzie Wójt Gminy Węgierska Górka.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Zatwierdził
Wójt Gminy
Piotr Tyrlik