GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO-INFORMACYJNY PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”
GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO-INFORMACYJNY PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”
CZYNNY CODZIENNIE OD 9.00 DO 11.00
O programie „Czyste Powietrze”?
„Czyste Powietrze” to kompleksowy program, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródła ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.
Kto może złożyć wniosek w ramach programu „Czyste Powietrze”?
Wniosek w ramach programu "Czyste Powietrze" może złożyć osoba, która:
- jest właścicielem lub współwłaścicielem domu jednorodzinnego lub wydzielonego w takim domu lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą (maksymalnie 2 lokale w budynku),
- jej dochód roczny nie przekracza 135 000 zł (brany jest pod uwagę tylko dochód wnioskującego, a nie w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego) - wtedy może starać się o podstawowe dofinansowanie (do 66 tys. złotych + 1200 zł na audyt energetyczny),
- miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym wnioskodawcy nie przekracza
1 894 zł – w przypadku gospodarstw wieloosobowych
2 651 zł – w przypadku gospodarstw jednoosobowych.
Beneficjent może starać się o podwyższony poziom dofinansowania (do 99 tys. złotych + 1200 zł na audyt energetyczny)
- jej przeciętny miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza:
1 090 zł – w przypadku gospodarstw wieloosobowych,
1 526 zł – w przypadku gospodarstw jednoosobowych.
Beneficjent może starać się o najwyższy poziom dofinansowania (do 135 tys. złotych + 1200 zł na audyt energetyczny)
Jakie dokumenty należy przygotować do wniosku w ramach programu "Czyste powietrze" na 2022 rok?
Do złożenia wniosku w urzędzie miasta/gminy potrzebne będą następujące dokumenty/informacje:
- numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planowana jest inwestycja i pozyskanie dofinansowania; w szczególnych przypadkach braku właściciela lub braku ujawnienia w KW zmiany może to być akt notarialny / akt zgonu / akt małżeństwa,
- numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej),
- numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania (tylko polskie rachunki prowadzone w zł.),
- rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
- powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego (m²),
- faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji),
- ostatni formularz PIT,
- zaświadczenie wydane przez burmistrza miasta określające przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy – w przypadku ubiegania się o podwyższony poziom dofinansowania,
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzję podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej - powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności,
- w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, ścian i stropów do docieplenia.
Więcej o PROGRAMIE CZYSTE POWIETRZE na stronie www.czystepowietrze.gov.pl
Dane o wdrażaniu Programu Czyste Powietrze na terenie gmin, które zawarły Porozumienia w sprawie realizacji Programu „Czyste Powietrze”
Stan na dzień 10.04.2024 roku:
-
- Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie: 763
- Liczba zawartch umów: 618
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 505
- Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji: 8 848 606,22 zł