GMINNY PUNKT KONSULTACYJNO-INFORMACYJNY PROGRAMU „CZYSTE POWIETRZE”

 

CZYNNY CODZIENNIE OD 9.00 DO 11.00

O programie „Czyste Powietrze”? 

„Czyste Powietrze” to kompleksowy program, którego celem jest poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych poprzez wymianę źródła ciepła i poprawę efektywności energetycznej budynków mieszkalnych jednorodzinnych.

 Kto może złożyć wniosek w ramach programu „Czyste Powietrze”?

Wniosek w ramach programu "Czyste Powietrze" może złożyć osoba, która:

  • jest właścicielem lub współwłaścicielem domu jednorodzinnego lub wydzielonego w takim domu lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą (maksymalnie 2 lokale w budynku),
  • jej dochód roczny nie przekracza 135 000 zł (brany jest pod uwagę tylko dochód wnioskującego, a nie w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego) - wtedy może starać się o podstawowe dofinansowanie (do 66 tys. złotych + 1200 zł na audyt energetyczny),
  • miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym wnioskodawcy nie przekracza
    1 894 zł – w przypadku gospodarstw wieloosobowych
    2 651 zł – w przypadku gospodarstw jednoosobowych.

Beneficjent może starać się o podwyższony poziom dofinansowania (do 99 tys. złotych + 1200 zł na audyt energetyczny)

  • jej przeciętny miesięczny dochód na osobę w gospodarstwie domowym nie przekracza:
    1 090 zł – w przypadku gospodarstw wieloosobowych,
    1 526 zł – w przypadku gospodarstw jednoosobowych.

Beneficjent może starać się o najwyższy poziom dofinansowania (do 135 tys. złotych + 1200 zł na audyt energetyczny)

Jakie dokumenty należy przygotować do wniosku w ramach programu "Czyste powietrze" na 2022 rok?

Do złożenia wniosku w urzędzie miasta/gminy potrzebne będą następujące dokumenty/informacje:

  • numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planowana jest inwestycja i pozyskanie dofinansowania; w szczególnych przypadkach braku właściciela lub braku ujawnienia w KW zmiany może to być akt notarialny / akt zgonu / akt małżeństwa,
  • numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej),
  • numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania (tylko polskie rachunki prowadzone w zł.),
  • rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
  • powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego (m²),
  • faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji),
  • ostatni formularz PIT,
  • zaświadczenie wydane przez burmistrza miasta określające przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy – w przypadku ubiegania się o podwyższony poziom dofinansowania,
  • w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzję podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja),
  • w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej - powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności,
  • w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, ścian i stropów do docieplenia.

Więcej o  PROGRAMIE CZYSTE POWIETRZE na stronie www.czystepowietrze.gov.pl

 

Dane o wdrażaniu Programu Czyste Powietrze na terenie gmin, które zawarły Porozumienia w sprawie realizacji Programu „Czyste Powietrze”
Stan na dzień 10.04.2024 roku:

    • Liczba złożonych Wniosków o dofinansowanie: 763
    • Liczba zawartch umów: 618
    • Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 505
    • Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji: 8 848 606,22 zł